TEHNIKE ODIGRAVANJA V ADUTNI IGRI (TEORIJA)

Vir: Zadel, M. 2023 (november). Predavanje 3: Tehnike odigravanja v barvni (adutni) igri. Ljubljana: Ljubljanski bridge klub. Str. 1 do 9.

Tehnika odigravanja v barvni igri se razlikuje od odigravanja v brezadutni igri samo v tem, da lahko pri barvni igri režemo zgubitke v stranskih barvah. To je velika prednost. V večini primerov naredimo v barvni igri, če imamo skladje – vsaj 8 kart, najmanj en štih več, kot če igramo v brezadutni igri. To je poglavitni razlog, da se odločimo za igranje barvne igre v primeru skladja (fita), še posebej v majorskih barvah.

1.1 PLAN (NAČRT) ODIGRAVANJA V BARVNI IGRI

Plan (načrt) odigravanja v barvni igri navajamo spodaj:
1. Preštejemo figurne točke (HCP)
2. Uporabimo informacije iz licitacije
3. Analiziramo atako
4. Preštejemo zgubitke (luzerje)
5. Naredimo načrt, kako se bomo znebili čim več zgubitkov
6. in šele potem začnemo z odigravanjem

1.2 TEHNIKE ODIGRAVANJA V BARVNI IGRI

1.2.1 ADUTIRANJE

Adutiranje je osnovna tehnika odigravanja v barvni igri. Z adutiranjem nasprotnikom preprečimo rezanje naših visokih štihov v stranskih barvah in jim s tem preprečimo možnost dodatnih štihov.

Kdaj adutiramo? Adutiramo, ko igramo v barvni igri, je v večini primerov pravilno najprej odigrati adute. Obstajajo tudi izjeme, ki bodo predstavljene v drugem delu tega poglavja.

Kolikokrat odigramo aduta? Načeloma igramo adute, dokler jih nasprotnikom ne zmanjka. Z igranjem adutov je smiselno prenehati v primeru, da ostane nasprotnikom le en visok adut. V tem primeru je bolje odigrati stranske barve in “prisiliti” nasprotnika, da reže našo stransko barvo z adutom. Nasprotniku ne moremo preprečiti, da nam vzame štih z visokim adutom, zato lahko adutiranje odložimo.

Primer 1 & primer 2 | Adutiranje (PowerPoint)|

Opozorilo: Ko adutiramo, moramo biti pozorni, da ne izgubimo kontrole v adutu. To pomeni, da nam ne bi zmanjkalo adutov in bi nasprotniki v tem primeru naredili štihe v stranski barvi.

1.2.1.A.A PRIMER ADUTIRANJA (RAZDELITEV PIKOV 3-3 (NASPROTNIKI))

PBN datoteki za primer 1.2.1.A.A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Kako odigrati partijo v Wbridge5 (klik) | Rešena datoteka | Kako vstaviti v Wbridge5 (klik) |

1.2.1.A.B PRIMER ADUTIRANJA (RAZDELITEV PIKOV 4-2 (NASPROTNIKI))

PBN datoteki za primer 1.2.1.A.B (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.2 REZANJE (RAZDELITEV PIKOV 3-3 (NASPROTNIKI))

Rezanje je najbolj pogost način pridobivanja dodatnih štihov v barvni igri. Največkrat naredimo dodatne štihe z rezanjem s krajšimi aduti. Pomeni, da režemo tam, kjer imamo manjše število adutov.

Primer 1 & primer 2 | Rezanje (PowerPoint)|

1.2.2.A PRIMER REZANJA

PBN datoteki za primer 1.2.2.A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.3 RAZVIJANJE STRANSKE BARVE

V barvni igri razvijamo stranske barve z namenom, da se znebimo zgubitkov v ostalih barvah. Daljša kot je stranska barva, več potencialnih zgubitkov bomo lahko odmetali.

Pri razvijanju barve obstajata dva načina:
a) izsiliti moramo visoko figuro pri nasprotnikih, da razvijemo barvo
b) z rezanjem razvijemo stransko barvo

1.2.3.1 IZSILITI MORAMO VISOKO FIGURO PRI NASPROTNIKIH, DA RAZVIJEMO BARVO

PBN datoteki za primer 1.2.3.1 (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.3.2 Z REZANJEM RAZVIJEMO STRANSKO BARVO

PBN datoteki za primer 1.2.3.2 (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

Slika: Z rezanjem razvijemo stransko barvo

1.2.4 IMPASIRANJE IN IMPASIRANJE Z REZANJEM (RUFFING FINESSE)

Tehnika impasiranja se v primerjavi z igro v brezadutu ne razlikuje. Dodatna tehnika, ki jo uporabljamo v barvni igri je impasiranje z rezanjem.

1.2.4.1.A IMPASIRANJE

PBN datoteki za primer 1.2.4.1.A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

Slika: Impasiranje z rezanjem
1.2.4.1.B IMPASIRANJE

PBN datoteki za primer 1.2.4.1.B (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.4.2.A IMPASIRANJE Z REZANJEM

PBN datoteki za primer 1.2.4.2.A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.4.2.B IMPASIRANJE Z REZANJEM

PBN datoteka za primer 1.2.4.2.A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.5 ELIMINACIJA Z “IZSILJENJEM”

Tehnika eliminacije se uporablja v primeru, da imamo zgubitek v eni barvi in s pomočjo tega zgubitka izsilimo nasprotnika, da nam odigra tisto barvo, v kateri imamo še dodaten potencialni zgubitek.

Postopek eliminacije je enostaven. Odigramo vse visoke karte v treh barvah in sedaj z zgubitkom v eni od teh treh barv damo štih nasprotniku. Nasprotnika s tem izsilimo, da nam odigra četrto barvo ali da igra v dvojno praznino. Na ta način se znebimo potencialnega zgubitka v četrti barvi.

PBN datoteki za primer 1.2.4.2.A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

Slika: Eliminacija z izsiljenjem
POMNI

Rezanje z dolgimi aduti je nesmisel, razen če gre za križno rezanje (rezanje iz obeh smeri). Smiselno je rezati samo s kratkimi aduti, kar izvedemo, ko je možno, kajti z vsakim rezanjem naredimo 1 štih več.

Moramo razvijati stransko barvo. To je možno v adutu na dva načina. Ali izbijamo (izsilimo) figuro pri nasprotniku ali razvijemo barvo z rezanjem.

Imamo impasiranje (kot v brezadutu) in impasiranje z rezanjem. Impasiranje z rezanjem je možno takrat, ko imamo v enem listu zelo veliko figur, v drugem listu pa enojca ali celo praznino.

Kar se tiče eliminacije z izsiljenem, kjer je vedno enak princip. Nekih barv se moramo rešiti. Za to potrebujemo določene karte, da pridemo do pozicije za nasprotnikove štihe. Nasprotniku prepustimo štih, pri čemer nam vrne neko barvo, ki bi jo mi morali ugibati, ker nima druge opcije. Druga opcija je, da jo vrne v dvojno praznino, kar je slabo. Najslabše za obrambo je, da nekdo prinese v dvojno praznino. Izvajalec v enem listu karto odvrže, v drugem reže odigrano karto.

1.2.6 ODLOŽITEV ADUTIRANJA

Vir: Zadel, M. 2023 (november). Predavanje 4: Odložitev adutiranja. Ljubljana: Ljubljanski bridge klub. Str. 1 do 9.

V barvni igri je v večini primerov pravilno, da kot izvajalec pričnemo z adutiranjem takoj, ko pridemo na štih. Obstajajo pa “situacije”, kjer je pravilno odložiti adutiranje.

Razlogi za odložiter adutiranja so:
1) rezanje s “krajšimi aduti”
2) odmet zgubitkov (luzerjev) v stranski barvi
3) vzpostavitev stranske barve
4) navzkrižno rezanje

1.2.6.1 REZANJE S “KRAJŠIMI” ADUTI

1.2.6.1.A PRIMER A REZANJA S “KRAJŠIMI” ADUTI

Rezanje s “krajšimi” aduti je najbolj pogost razlog za odložitev adutiranja.

PBN datoteki za primer 1.2.6.1.A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.6.1.B PRIMER A REZANJA S “KRAJŠIMI” ADUTI

PBN datoteki za primer 1.2.6.1.B (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.6.2 ODMET ZGUBITKOV (LUZARJEV) V STRANSKI BARVI

Pogosto se nam zgodi, da nimamo v adutu vseh visokih figur. V primeru, da bi najprej odigrali aduta, bi nam nasprotnik vzel štih v adutu in potem še naše hitre zgubitke v stranski barvi. V takšnem primeru moramo najprej odigrati stransko barvo (visoki štihi) in na to barvo odmetati zgubitke v drugi barvi ter šele potem začeti z adutiranjem.

1.2.6.2.A PRIMER ODMETA ZGUBITKOV (LUZARJEV) V STRANSKI BARVI

PBN datoteki za primer 1.2.6.2.A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

Slika: Odmet zgubitkov v stranski barvi
1.2.6.2.B PRIMER ODMETA ZGUBITKOV (LUZARJEV) V STRANSKI BARVI

V drugem primeru je ♥K v impasu.

PBN datoteki za primer 1.2.6.2.B (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.6.3 VZPOSTAVITEV STRANSKE BARVE

Pojavijo se primeri, kjer imamo težave s komunikacijo med listoma. Dodatne štihe lahko naredimo samo z vzpostavitvijo stranske barve. Ponavadi imamo edini “prehod” v adutu. V takšnih primerih je potrebno najprej vzpostaviti stransko barvo in šele nato adutirati. Če bomo najprej adutirali, bomo izgubili edini “prehod” po visoke štihe v stranski barvi.

1.2.6.3.A PRIMER VZPOSTAVITEV STRANSKE BARVE

PBN datoteki za primer 1.2.6.3.A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.6.3.B PRIMER VZPOSTAVITEV STRANSKE BARVE

PBN datoteki za primer 1.2.6.3.B (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.6.4 NAVZKRIŽNO REZANJE

Navzkrižno rezanje je tehnika odigravanja, pri kateri poskušamo rezati zgubitke z obema listoma. Za navzkrižno rezanje potrebujemo dve (2) daljši stranski barvi, ki sta dolgi v enem in kratki v drugem listu. Zelo pomembno: Če imamo v četrti barvi visoke (hitre) štihe, jih moramo odigrati pred začetkom navzkrižnega rezanja. S tem preprečimo, da nam bodo nasprotniki rezali visoke štihe v tej barvi. Ko med navzkrižnim rezanjem nasprotnikoma zmanjka barv, ki jih izvajalec reže, bosta odvrgla karte v četrti barvi. Lahko se zgodi, da bosta v tej barvi odvrgla toliko kart, da kasneje izvajalec ne bo mogel pobrati visokih štihov, saj jih bosta nasprotnika rezala.

1.2.6.4.A PRIMER NAVZKRIŽNO REZANJE

PBN datoteki za primer 1.2.6.4.A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.6.4.B PRIMER NAVZKRIŽNO REZANJE

PBN datoteki za primer 1.2.6.4.B (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

POMNI

Razlog za odložitev adutiranja je v tem, da moramo nekaj narediti prej. Kaj moramo narediti prej (pred adutiranjem), bomo našteli v nadaljevanju?
1. razlog za odložitev adutiranja je rezanje s krajšimi aduti. Režemo z aduti tam, kjer jih imamo manj, kajti z vsakim rezanjem bomo naredili 1 štih več kot, če bi rezali z aduti, kjer jih imamo več.
2. razlog je odmet zgubitkov (luzerjev) v stranski barvi. To pomeni, da imamo v neki barvi visoke figure, v adutu pa nam manjka as. V drugi roki pa imamo neke karte, ki jih lahko odmečemo, ker so zgubitki. Če bi igrali aduta, bi nasprotniki vzeli z asom. Karte, ki so zgubitki, bi na ta način nasprotniki vzeli. Je prav da to naredimo pred nasprotnikom in pred adutiranjem.
3. razlog je vzpostavitev stranske barve. To počnemo npr. v brezadutni igri z zbijanjem visoke figure (asa). V adutu lahko razvijemo barvo tudi z rezanjem. Če nimamo prehodov – imamo samo prehode v adutu na mizo – ne bomo mogli po tiste štihe na mizo, ki so ostali.
4. razlog je navzkrižno rezanje. Križno rezanje je možno, če imata izvajalca vsak po enega enojca (oziroma vsak od njiju nima določene barve) in adute. Potem navzkrižno režemo. To je način, s katerim lahko naredimo z visokimi aduti tudi do 8 štihov.