SIGNALIZIRANJE – NARAVNI SISTEM (TEORIJA)

Vir: Zadel. M. 2023. Predavanje 7: Signaliziranje – Naravni sistem. Ljubljana: Bridge Akademija. Str. 1 do 13.

1. Kateri je zelo pomemben element igre v obrambi?
Signaliziranje je zelo pomemben element igre v obrambi.

2. Katere 3 vrste signaliziranja imamo?
Poznamo 3 vrste (načine) signaliziranja:
1. A = Attitude = Hočem/Nočem
2. C = Count = Število kart – sodo/liho
3. SP = Suit preference = barvna preferenca (katero barvo želiš)

1.1 ATTITUDE = HOČEM/NOČEM

3. Kateri je osnovni način signaliziranja?
Attitude = Hočem/Nočem je osnovni način signaliziranja.

4. Kdaj uporabljamo signalizacijo Attitude = Hočem/Nočem?
To signalizacijo uporabljamo, ko želimo partnerju pokazati ali nam je bila njegova odigrana barva všeč ali ne. Uporablja se:
– ob partnerjevi ataki,
– kot tudi ob vsaki njegovi neizsiljeni odigrani visoki karti.

5. Kaj smo dolžni partnerju signalizirati, če atakira ali med igro odigra neizsiljeno visoko figuro?
Ko partner atakira ali med igro odigra neizsiljeno visoko figuro, smo mu dolžni signalizirati:
– če odigramo visoko karto, pomeni, da nam je ta barva všeč (hočem);
– če odigramo nizko karto, pomeni, da ne želimo te barve (nočem).

6. Ali sta pojma nizka oziroma visoka karta relativna?
Pojma nizka oziroma visoka karta sta relativna. Partner atakira asa v neki barvi:
– mi imamo v listu Q42 (v tem primeru je 4 visoka karta (Hočem)
– mi imamo v listu T98 (v tem primeru je 8 nizka karta (Nočem)

Primer 1. A: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥A

Primer 1B: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥A

Primer 1. C: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥A

Primer 1. D: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥A

Primer 1. E: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥A

Ta slika ima prazen atribut alt; ime datoteke je 1e.png

Primer 1. F: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥A

Primer 2. A: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥K

Primer 2. B: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥K

Primer 2. C: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥K

Primer 2. D: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥K

Primer 2. E: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥K

Ta slika ima prazen atribut alt; ime datoteke je 2E.png

Primer 2. F: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥K

Primer 3. A: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥Q

Primer 3. B: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥Q

Ta slika ima prazen atribut alt; ime datoteke je 3A-DIAPOZITIV.png

Primer 3. C: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥Q

Primer 3. D: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥Q

Ta slika ima prazen atribut alt; ime datoteke je 3d-DIAPOZITIV.png

Primer 3. E: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥Q

Primer 3. F: nasprotniki igrajo 4♠, partner atakira ♥Q

1.2 COUNT (ŠTEVILO KART – SODO/LIHO)

1. Kateri je drugi način signaliziranja?
Drugi način signaliziranja je Count.

2. Kaj pokažemo s signalizacijo Count?
S to signalizacijo pokažemo partnerju dolžino v barvi, ki jo odigrajo nasprotniki.

3. Kaj smo obljubili, če v določeni barvi najprej odigramo višjo in potem nižjo karto?
Če v določeni barvi najprej odigramo višjo in potem nižjo karto, smo obljubili sodo število kart v tej barvi.


4. Kaj smo obljubili, če v določeni barvi najprej odigramo nižjo in potem višjo karto?
Če v določeni barvi najprej odigramo nižjo in potem višjo karto, smo obljubili liho število kart v tej barvi.

5. Kaj je namen signalizacije Count?
Namen tega načina signalizacije je, da čimprej ugotovimo distribucijo izvajalca.

6. Kaj si olajšamo, če ugotovimo distribucijo izvajalca?
Če ugotovimo distribucijo izvajalca, se s tem olajšamo igro v obrambi.

7. Kaj nam je v pomoč, da ugotovimo izvajalčevo distribucijo?
Da ugotovimo izvajalčevo distribucijo , nam je v pomoč:
– “miza” in
– partnerjev “Count”.

8. Kdaj nam je Count še v pomoč?
Count nam je v pomoč takrat, ko smo pred odločitvijo:
– ali vzamemo štih ali
– ga prepustimo.
– Prav tako nam pomaga v primerih, ko smo prisiljeni odvreči karte na nasprotnikovo dolgo barvo.

9. Kdaj smo si olajšali delo, če smo uporabili Count?
Če smo imeli pred tem s pomočjo “Counta” možnost ugotoviti:
– izvajalčevo in
– partnerjevo distribucijo, smo si olajšali delo.

Primer 1. A: Nasprotniki igrajo 3NT, PARTNER ODIGRA ♦2

PBN datoteki za primer 1. A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Kako odigrati partijo v Wbridge5 (klik) | Rešena datoteka | Kako vstaviti v Wbridge5 (klik) |

Primer 1. B: Nasprotniki igrajo 3NT, PARTNER ODIGRA ♦9

PBN datoteki za primer 1.B (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

Primer 2: Nasprotniki igrajo 3NT

PBN datoteki za Wbridge5 za primer 2 (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.3 SUIT PREFERENCE (BARVNA PREFERENCA)

1. Katere 3 osnovne situacije obstajajo, ko signaliziramo suit preference (barvne preference)?
Obstajajo 3 osnovne situacije, ko signaliziramo suit preference (barvne preference):
1. Odmet barve (direktna preferenca)
2. Rezanje
3. Posebna situacija, ko na atako signaliziramo barvno preferenco in ne attitude (Hočem/Nočem)

1.3.1 ODMET BARVE (DIREKTNA PREFERENCA)

2. Kateri je najbolj pogost primer Suit preference (Barvne preference)?
Najbolj pogost primer Suit preference (Barvne preference) je, ko nasprotnik odigra adute ali drugo dolgo barvo. Naš prvi odmet (nimamo več tiste barve), pokaže barvno preferenco.

PBN datoteki za Wbridge5 za primer 1.3.1 (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.3.2 REZANJE

1. Kdaj se pojavi barvna preferenca “Rezanje”?
Barvna preferenca “Rezanje” se pojavi v situaciji, ko damo partnerju rezat barvo.

2. Kaj moramo pokazati partnerju, če mu damo rezat?
Pri tem je zelo pomembno, da partnerju pokažemo, kje ima “vhod” (hitri štih).

3. Kaj bomo dosegli, če partnerju pokažemo, kje ima “vhod” (hitri štih)?
Če partnerju pokažemo, kje ima “vhod” (hitri štih), mu bomo tako lahko dali:
– še enkrat rezati ali
– pa bomo nasprotniku preprečili, da odmeče zgubitek (luzer) v “naši” barvi.

PBN datoteki za Wbridge5 za primer 1.3.2 -> 1 (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

PBN datoteki za Wbridge5 za primer 1.3.2 -> 2 (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

PBN datoteki za Wbridge5 za primer 1.3.2 -> 3 (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.3.3 POSEBNA SITUACIJA, KO NA ATAKO SIGNALIZIRAMO BARVNO PREFERENCO IN NE ATTITUDE (HOČEM/NOČEM)

1. Kdaj se pojavi posebna situacija, ko na atako signaliziramo barvno preferenco in ne attitude (Hočem/Nočem)?
Posebna situacija, ko na atako signaliziramo barvno preferenco in ne attitude (Hočem/Nočem) se pojavi, ko partner atakira A in se na “mizi” v tej barvi pokaže enojec.

2. Kaj je bolj smiselno namesto attitude (Hočem/Nočem), če partner atakira A in se na “mizi” v tej barvi pokaže enojec?
Če partner atakira A in se na “mizi” v tej barvi pokaže enojec, je v tem primeru bolj smiselno, da partnerju pokažemo katero izmed preostalih dveh barv želimo, kot pa da mu pokažemo, ali nam je ataka všeč:
– najnižja karta: partner želim, da igraš nižjo barvo od preostalih dveh;
– visoka karta: partner želim, da igraš višjo barvo od preostalih dveh;
– srednja karta: partner nimam barvne preference. Vseeno mi je, s katero barvo nadaljuješ.

PBN datoteki za Wbridge5 za primer 1.3.2 -> 1 (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

PBN datoteki za Wbridge5 za primer 1.3.3 -> 2 (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

PBN datoteki za Wbridge5 za primer 1.3.3 -> 3 (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

PowerPoint z vsemi možnimi signalizacijami, ki so opisane v tem poglavju.