NAPAD (ATAKA) (TEORIJA)

Vir: Zadel. M. 2023. Predavanje 5: Atakiranje pri brezadutni igri. Ljubljana: Bridge Akademija. Str. 1 do 8.

1.1 ATAKIRANJE V BREZADUTNI IGRI (1. NAČIN)

1. Katere barve prinašajo največ štihov v brezadutni igri, če gre za izvajanje ali obrambo?
V brezadutni igri največ štihov prinašajo dolge barve, tako pri izvajanju kot v obrambi.

2. Kaj je ključnega pomena za razvijanje dolge barve v obrambi?
Ključnega pomena za razvijanje dolge barve v obrambi je izbira “prave” atake.

3. Kaj nam je v pomoč, če gre za izbiro “prave” atake?
Pri tem so nam v pomoč osnovna pravila atakiranja.

1.1.1 PRAVILA PRI IZBIRI ATAKE

Pri izbiri atake upoštevamo naslednja pravila:
4. Katera je ponavadi najboljša ataka glede barve?
– ponavadi je najboljša ataka iz najdaljše barve;
5. Ali je boljše atakirati majorsko ali minorsko barvo, ko izbiramo med enako dolgimi in kvalitetnimi barvami?
– ko izbiramo med enako dolgimi in kvalitetnimi barvami v minorju in majorju, je v večini primerov boljše atakirati majorsko barvo;
6. Ali je boljše atakirati iz dobre štirikartne barve kot iz slabše petkartne barve?
– boljše je atakirati iz “dobre” štirikartne barve KQT7 kot iz “slabše” petkartne barve Q7532
7. Kaj moramo z atako pokazati partnerju?
– z atako moramo partnerju pokazati, ali imamo:
* v barvi figuro – atakiramo iz sekvence ;
* oziroma četrto (4.) ali
* imamo slabo barvo – atakiramo drugo najvišjo (9732)
8. Katerim atakam iz štirikartne barve se izogibamo?
– izogibamo se atakam iz štirikartne barve, kjer imamo “vilice” AQ52, AQ92, AQJ2.
9. Zakaj se izogibamo atakam iz štirikartne barve, kjer imamo “vilice” AQ52, AQ92, AQJ2?
Velikokrat bomo nasprotnikom dali dodaten štih, ki ga nimajo.
10. Kdaj se odločimo za atako, v primeru, da je barva z vilicami petkartna ali daljša?
V primeru, da je ta barva petkartna ali daljša, se odločimo za atako v tej barvi.
11. Zakaj se odločimo za atako, v primeru, da je barva z vilicami petkartna ali daljša?
Kljub temu, da bomo nasprotniku dali en štih, bomo kasneje verjetno naredili 4 štihe v tej barvi.
– pozorni moramo biti na potek licitacije:
12. Kaj je najbolje atakirati, če so nasprotniki licitirali tri barve?
* če so nasprotniki licitirali tri (3) barve, je verjetno najbolje atakirati nelicitirano barvo;
13. Kaj je najbolje atakirat, če so nasprotniki licitirali vse barve?
* če so nasprotniki licitirali vse barve, je v večini primero najbolje atakirati “drugo” barvo “mize”;
14. Kaj je najbolje atakirati, če je partner licitiral barvo?
* če je partner licitiral barvo, moramo skoraj vedno atakirati v njegovi barvi.
15. Kaj je najbolje atakirati, če je partner licitiral barvo, a imamo svojo zelo dobro barvo?
Izjema je le, ko imamo svojo zelo dobro barvo.

Navodila za atakiranje v brezadadutni igri

1.1.2 OSNOVNA PRAVILA ZA IZBIRO ATAKE PRI RAZLIČNIH FIGURNIH KOMBINACIJAH

a) ATAKIRAMO ASA (A)

16. Kaj zahtevamo od partnerja, ko atakiramo asa?
AK2 – ko atakiramo asa, zahtevamo od partnerja, da nam signalizira, če mu je ataka všeč. AS=ATTITUDE

b) ATAKIRAMO KRALJA (K)

KQJ2 KQT2 AKJT AKQT AKQ2

17. Kaj zahteva ataka kralj od partnerja?
Ataka kralj zahteva od partnerja:
– “deblok” – odvreči mora figuro Q ali J, če ju ima.
– Če ju nima, mora signalizirati “Kaunt” (count) KRALJ=”KAUNT”

Kaunt pri lihem številu kart (nizka karta)
Kaunt pri sodem številu kart (visoka karta)

c) ATAKIRAMO DAMO (Q)

QJT2 QJ92 AKJT KQ2 (izjema)

d) ATAKIRAMO FANTA (J)

JT92 JT82

18. Kaj zanikamo, ko atakiramo fanta (J)?
Ko atakiramo fanta (J), zanikamo višjo figuro.

e) ATAKIRAMO DESETKO (T)

AJT2 KJT2 AKJT T972

19. Kaj obljubljamo, ko atakiramo desetko (T)?
Ko atakiramo desetko (10), obljubljamo lahko dvoje:
– ali J in še eno visoko figuro (A ali K) ali
– pa pomeni, da je 10 najvišja karta, ki jo imamo.

f) ATAKIRAMO DEVETKO (9)

AT92 KT92 AKJT QT92 9832

20. Kaj obljubljamo, ko atakiramo devetko (9)?
Ko atakiramo devetko (9), obljubljamo lahko dvoje:
– ali T in še eno visoko figuro (A, K) ali
– pa pomeni, da je 9 najvišja karta, ki jo imamo.

g) V OSTALIH PRIMERIH ATAKIRAMO ČETRTO KARTO (PRAVILO 11)

21. Kaj pomeni, če atakiramo četrto karto (pravilo 11)?
Pomeni, da imamo vsaj 1 figuro.

1.1.3 PRAVILO 11

22. Pri čem nam je v pomoč preprosto pravilo 11?
Pravilo 11 je preprosto pravilo, ki nam je v pomoč pri ugotavljanju izvajalčevega števila kart višjih od atake.

23. Kaj je predpostavka pri pravilu 11?
Predpostavka je, da je partner atakiral četrto (4.) karto po moči.

24. Kakšna je formula za pravilo 11?
Formula je sledeča:
število kart višjih od atake pri izvajalcu = od števila 11 odštejemo:
– številko atake;
– število kart višjih od atake na “mizi”;
– število kart višjih od atake na našem listu.

Kako računamo, koliko kart ima izvajalec višjih kart od atake, npr. 2 karti, če upoštevamo zgornji primer

PBN datoteki za primer 1.1.3.A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Kako odigrati partijo v Wbridge5 (klik) | Rešena datoteka | Kako vstaviti v Wbridge5 (klik) |

PBN datoteki za primer 1.1.3.B (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.1.4 KAJ ATAKIRAMO

1.1.4.1 Primer 1

Licitacija: 1NT – 3NT

♠K9743
♥93
♦4
♣K9743

Ataka: ♠4

PBN datoteki za primer 1.1.4.1 Primer 1A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

PBN datoteki za primer 1.1.4.1 Primer 1B (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.1.4.2 Primer 2

Licitacija:

S W N E S W N E SW
1NT PASS 2♣ PASS 2♥ PASS 3NT PASSPASSPASS

♠KJ432
♥76
♦KJ432
♣2

Ataka (W): ♦3

PBN datoteki za primer 1.1.4.2 Primer 2A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

PBN datoteki za primer 1.1.4.2 Primer 2B (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.1.4.3 Primer 3

Licitacija:

N E S W N E
3♣ PASS 3NT PASS PASS PASS

♠KQ6
♥J432
♦J65
♣832

Ataka (W): ♠Q

PBN za primer 1.1.4.3 Primer 3 (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka|

1.1.4.4 Primer A

N E S W N E S W
1NT PASS 2NT PASS 3NT PASS PASS PASS
Licitacija velja za vse primere pod točko 1.1.4.4

♠QT84
♥Q975
♦Q4
♣J87

Ataka (W): ♠4

PBN datoteki za primer 1.1.4.4 Primer A (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.1.4.4 Primer B

♠AJT85
♥K5
♦543
♣T97

Ataka (W): ♠T

PBN datoteki za primer 1.1.4.1 Primer 1B (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.1.4.4 Primer C

♠QJT9
♥Q9743
♦Q5
♣T3

PBN datoteki za primer 1.1.4.4 Primer C (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

Ataka (W): ♠Q

1.1.4.4 Primer D

♠J653
♥A2
♦QT98
♣J43

Ataka (W): ♦9

PBN datoteki za primer 1.1.4.4 Primer D (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.1.4.4 Primer E

♠KJ6
♥T98
♦AQT2
♣Q76

Ataka (W): ♥T

PBN datoteki za primer 1.1.4.4 Primer E (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.1.4.4 Primer F

♠986432
♥A74
♦A5
♣A8

Ataka (W): ♠4

PBN datoteki za primer 1.1.4.4 Primer F (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.1.4.4 Primer G

♠986432
♥863
♦94
♣72

Ataka (W): ♥8

PBN datoteki za primer 1.1.4.4 Primer G (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.4.4.5 PRIMER 5

a) KJT85
Ko imamo spodnjo sekvenco (dve vezani karti), napademo nižjo iz dveh kart (JT). Ko gre za nizko sekvenco, napademo nižjo iz dveh kart.

b) AT975
Pri spodnji sekvenci (T9), napademo devetko.


c)Q9874
Ker nimamo sekvence, napademo 4. karto po moči (7).

d) KQ53
Ker nimamo sekvence (v brezadutu so 3 karte, npr. KQT), napademo 4. karto po moči (3).

e) J107542
Ker nimamo sekvence, atakiramo petko (5). Torej 4. po moči. Če bi imeli JT8, bi atakirali fanta, ker bi imeli sekvenco.

f) KT975
Imamo spodnjo sekvenco, zato atakiramo nižjo karto, torej devetko (9).

g) QJ965
Imamo zgornjo sekvenco, zato moramo začeti z višjo karto, to je dama. Ko začnemo z damo, imamo še fanta in devetko.

h) AKQT4.
Ker imamo močno barvo, napademo s kraljem. Če ima partner fanta, ga mora odvreči na kralja. Če pa nima fanta, mora dati Kaunt (K), kar pomeni sodo ali liho. Če ima partner dve karti, bo dal višjo karto. Če ima 3 karte, bo partner dal neko nizko karto. Če bo dal Kaunt, bomo vedli:
– da nima fanta;
– da ima določeno število kart.

PBN datoteki za primer 1.1.4.5 Primer HA (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

PBN datoteki za primer 1.1.4.5 Primer HB (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

i) 842
Napademo z 8, da bo partner vedel, da je to naša najvišja karta. Po teoriji bi bila to 4, vendar bi lahko s tem zavedli partnerja, da bi mislil, da smo napadli iz 4. karte po moči.

j) J42
Če atakiramo takšno karto, je običajno to partnerjeva barva. Atakiramo nizko in 3. karto, torej dvojko (2). S tem partner ve, da imamo vsaj 1 figuro.

k) AKJ98
Atakiramo kralja. Če ima partnter damo, jo mora odigrati. V nasprotnem primeru igra Kaunt.

l) 8643
Iz štirih malih kart atakiramo drugo najvišjo šest (6).

m) 972
Partnerju s sedemko (7) pokažemo, da več nimamo.

n) QT965
Imamo spodnjo sekvenco, atakiramo nižjo karto, torej devetko (9).

o) AQT93
V tem poseben primeru atakira damo. Damo atakiramo, da pokrijemo, če bi imel slučajno nasprotnik fanta. V nasprotnem primeru bi nasprotnik vzel s fantom in s kraljem.

p) AK842
Ker nimamo sekvence, napademo četrto, torej štirko (4). Če ima nasprotnik damo v dvojcu in začne odigravat A, K, bo naredil 3. in 4. štih.

r) KQT2
Ker imamo zgornjo sekvenco, bomo napadli z višjo karto, to je K. Če ima partner asa in fanta, ga mora odigrati najprej. Če nima asa in fanta, pokaže Kaunt.

s) A73
Če ataka ni v partnerjevi barvi, damo trojko. Če bi atakirali v partnerjevi barvi, bi atakirali z asom.

ATAKA BREZ ADUTA (ZAPISKI V PDF)

Ataka brez aduta (zapiski v PDF)

1.2 ATAKIRANJE V ADUTNI (BARVNI) IGRI (1. NAČIN)

Vir: Zadel. M. 2023. Predavanje 6: Atakiranje pri adutni (barvni) igri. Ljubljana: Bridge Akademija. Str. 1 do 7.

1. S kakšnimi figurami naredimo največ štihov, če gre za obrambno v adutni igri?
V obrambi proti adutni igri naredimo največ štihov z visokimi figurami.

2. Katere so dodatne možnosti za štihe, če gre za adutno igro in iščemo možnost rezanja?
Dodatne možnosti za štihe pa so kratke barve, kjer iščemo možnost rezanja. To moramo upoštevati pri izbiri atake.

1.2.1 USPEŠNOST ATAK

3. V katere tri razrede lahko razvrstimo atake glede na uspešnost?
Glede na uspešnost lahko razvrstimo atake v tri (3) razrede:
1. Dobre (obetavne) atake (“varne atake”)
2. Slabe atake (“nevarne atake”)
3. najslabše atake (“prepovedane atake”)

4. Katere so značilnosti dobrih (obetavnih) atak?
Značilnosti dobrih (obetavnih) atak so:
a) napadamo (atakiramo) iz visokih sekvenc (AK, KQ, QJ);
b) napademo (atakiramo) v partnerjevi barvi (posebej perspektivna figura v dvojcu);
c) napademo (atakiramo) enojec (predvsem takrat, ko imamo šibek list – malo figurnih točk);
d) napademo (atakiramo) dvojec (predvsem takrat, ko imamo adutsko kontrolo (Axx).

5. Katere so značilnosti slabih atak (nevarnih atak)?
Značilnosti slabih (nevarnih) atak so:
a) napad (ataka) s figuro v dvojcu (če ni v partnerjevi barvi);
b) napad (ataka) v figuri v enojcu (še slabše kot v dvojcu);
c) napad (ataka) z asom brez kralja (izjema, ko igrajo nasprotniki slam);
d) napademo (ataka) iz ene figure (Kxxx, Qxxx, Jxxx (še najboljša izmed njih Kxxx)).

6. Katere so značilnosti najslabših atak (prepovedanih atak)?
a) napad (ataka) iz nizke karte, kjer imamo asa (Axx);
b) napad (ataka) iz “vilic” (AQx; KJx, AJT).

1.2.2 OSNOVNA PRAVILA ZA IZBIRO ATAKE PRI RAZLIČNIH KOMBINACIJAH V BARVI

A) NAPADI (ATAKE) IZ VISOKE SEKVENCE

7. Katere so značilnosti napada (atake) iz visoke sekvence?
AK, KQ, QJ, JT (ne glede na dolžino)
Atakiramo višjo figuro in s tem obljubimo nižjo dotikajočo figuro.

B) NAPADI (ATAKE) IZ DVOJCA

8. Katere so značilnosti napada (atake) iz dvojca?
Napademo (atakiramo) višjo barvo.

C) NAPADI (ATAKE) IZ TREH (3) NIZKIH KART

9. Katere so značilnosti napada (atake) iz treh (3) nizkih kart?
Napademo (atakiramo) srednjo. Ko se naslednjič igra ta barva, odigramo najvišjo.

D) NAPADI (ATAKE) IZ ŠTIRIH (4) NEVEZANIH NIZKIH KART

10. Katere so značilnosti napada (atake) iz štirih (4) nevezanih nizkih kart?
Atakiramo drugo najvišjo.

E) NAPAD (ATAKA) V BARVI, KJER IMAMO SAMO ENO FIGURO

11. Katere so značilnosti napada (atake) v barvi, kjer imamo samo eno figuro?
Napademo (atakiramo) četrto (“pravilo 11”). Če imamo samo tri karte, atakiramo najnižjo.

F) NAPADI (ATAKE) V ADUTNI IGRI

12. Katere so značilnosti napadov (atak) v adutni igri?
Napadi (atake) v adutni igri so:
1) iz treh kart (tudi Axx ali Kxx) atakiramo najnižjo karto;
2) iz JTx atakiramo nizko karto;
3) izogibamo se atakiranju iz enojca v adutu;
4) izogibamo se atakiranju iz štirih (4) kart v adutu;
5) izogibamo se atakiranju iz Qxx; Kx ali Ax.

G) ATAKE V PARTNERJEVI BARVI

11. Katere so značilnosti napada (atake) v partnerjevi barvi?
Značilnosti napada (atake) v partnerjevi barvi so:
1) iz kombinacij v barvi, kjer nimate sekvence in imate najmanj tri (3) karte napadete (atakirate) najnižjo (izjema je le as);
2) iz Axx napadete (atakirate) asa;
3) iz dvojca vedno napadete (atakirate) višjo ne glede na to ali je to figura ali ne;
4) iz visoke sekvence napadete (atakirate) višjo figuro.

H) OSTALI NAPADI (ATAKE)

11. Katere so značilnosti ostalih napadov (atak)?
Veljajo enaka pravila kot pri brezadutni igri.

1.2.3 NAPOTKI ZA ATAKE IN OBRAMBO PRI ADUTNI IGRI

1. V katerih primerih je ataka iz enojca bolj učinkovita?
1. Ataka iz enojca je bolj učinkovita v primerih, ko imamo šibek list, kot takrat, ko imamo močan list.

2. Kaj obstaja, ko imamo šibek list?
V prvem primeru obstaja večja verjetnost, da ima partner “vhode”, ki jih potrebuje, da nam bo dal rezat.

3. Kdaj se odločimo za atako v najdaljši barvi?
2. Ko imamo štiri (4) ali več kart v adutu, se odločimo za atako v najdaljši barvi.

4. Kaj poskušamo z atako v najdaljši barvi?
S tem poskušamo nasprotniku izničiti adutsko kontrolo.

5. Katera ataka je manj učinkovita, ko se odločimo za atako v najdaljši barvi?
Ataka iz enojca je v tem primeru manj učinkovita.

6. Kaj atakiraj, če iz licitacije lahko ugotoviš, da ima partner kratkost v določeni barvi?
3. Če iz licitacije lahko ugotoviš, da ima partner kratkost v določeni barvi (oba nasprotnika sta jo licitirala, ti pa imaš v tej barvi štiri (4) ali celo pet (5) kart, atakiraj to barvo.

7. Katera je najboljša ataka, če je partner pasiral tvojo informativno kontro na nivoju 1 ali 2?
5. Če je partner pasiral tvojo informativno kontro na nivoju 1 ali 2, je v večini primerov najboljša ataka adut.

8. Kaj stori, če sumiš, da je partner atakiral iz dvojca, ti pa imaš v listu Axx?
6. Če sumiš, da je partner atakiral iz dvojca, ti pa imaš v listu Axx, prepusti štih. Če bo možno, boš vzel drugih štih z asom in dal partnerju to barvo rezat.

9. Kdaj lahko promoviraš partnerjev adut?
7. Če režeš z visokim adutom (ponavadi figuro), v primerih ko ima nasprotnik za tabo višjo figuro, lahko s tem promoviraš partnerjev adut.

10. Kako je glede koristi, če režeš z malim adutom?
Če boš rezal z malim adutom, ne boš naredil nobene koristi.

11. Katere nasprotnikove štihe reži?
8. Reži visoke nasprotnikove štihe, ne pa njegove potencialne luzerje.

12. Kdaj ni dobro, da režemo?
V primeru, ko igra nasprotnik nizko karto proti visokim kartam na “mizi”, ni dobro da režemo.

13. Kaj ima naš partner, če gre za primer, ko igra nasprotnik nizko karto proti visokim kartam?
Verjetno ima naš partner v tej barvi štih.

14. Kaj se bo zgodilo, če bomo rezali, ko igra nasprotnik nizko karto proti visokim kartam na “mizi”?
Če bomo rezali, bomo nasprotniku pomagali, kajti rezali bomo njegov zgubitek (luzer).

15. Kaj ni potrebno z gotovim adutskim štihom?
9. Z gotovim adutskim štihom ni potrebno vzeti ali nadrezati štiha brez razloga.

16. Kateri so lahko razlogi, da z gotovim adutskim štihom vzamemo ali nadrežemo štih?
Razlogi so lahko:
a) želiš biti na štihu – imaš dober načrt za nadaljevanje igre v obrambi
b) imaš možnost, da narediš še en adutski štih

1.2.4 KAJ ATAKIRAMO PRI ADUTNI IGRI

PBN datoteki za primer 1.2.4 1. primer (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Kako odigrati partijo v Wbridge5 (klik) | Rešena datoteka | Kako vstaviti v Wbridge5 (klik) |

PBN datoteki za primer 1.2.4 2. primer (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | | Rešena datoteka |

PBN datoteki za primer 1.2.4 3. primer (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | | Rešena datoteka |

PBN datoteki za primer 1.2.4 4a. primer (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

PBN datoteki za primer 1.2.4 4b. primer (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.2.5 KAKŠNA JE PRAVILNA IGRA V OBRAMBI

PBN datoteki za primer 1.2.5 1. primer (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

PBN datoteki za primer 1.2.5 2. primer (Glejte zavihek aplikacije!) | Datoteka za vstavljanje | Rešena datoteka |

1.3 NAPAD (ATAKA) (2. NAČIN)

PRVO PRAVILO NAPADANJA

Kadar igramo v brezadutu (NT), je običajno dobro, da napademo iz svoje najdaljše barve. Kadar imamo veliko kart v neki barvi, je zelo verjetno, da jih bo v izvajalčevi roki in na mizi malo. V svoji dolgi barvi bomo naredili veliko vzetkov.

Kadar napade naš partner, ne moremo natančno vedeti, katere karte ima v tej barvi, zelo verjetno pa jih ima vsaj pet, če napade nizko karto. Ko pogledamo karte na mizi in v svoji roki, lahko pogosto dokaj natančno ugotovimo, kje so preostale karte.

DRUGO PRAVILO NAPADANJA

Napademo prvo, tretjo ali peto karto v barvi, ki smo jo izbrali, odvisno, kako dolga je. Temu pravimo napad prva–tretja–peta.

TRETJE PRAVILO NAPADANJA

Tri zaporedne visoke karte v barvi imenujemo sekvenca in iz sekvence napademo najvišjo karto.

ČETRTO PRAVILO NAPADANJA

Če se izvajalec odloči, da igra adutno igro, je pogosto dobro napasti iz kratke barve (vendar ne
adutne). Imamo, na primer, enojec v piku, adut pa je srce.

Napad (ataka) pri brezadutni & adutni igri
Napad (ataka) pri brezadutni & adutni igri igri

Za celovite informacije o napadu pri kontrakt bridžu kliknite tukaj.