Razporeditev parov, bordov Mitchel sistem

Matematika gibanja parov in bordov pri parskem turniju (Mitchel sistem) (klik)

https://sesgs.si/dokumenti/osnovni-podatki-turnir-pari-bordi-4325.xlsx

Če pari ne sedijo ves čas na NS (North-South) ali EW (East-West), potem Mitchellov sistem ni najboljši. Namesto tega uporabimo Howellov sistem, ki omogoča, da vsak par igra proti vsakemu drugemu paru in ne ostaja stalno v eni smeri.


Kako deluje Howellov sistem?

  • Vsak par se premika po mizi, torej enkrat igra na NS, drugič na EW.
  • Bordi se premikajo neodvisno, da omogočijo raznolikost iger.
  • Igralci se skozi turnir srečajo z vsemi nasprotniki in igrajo vse možne razdelitve kart.
  • Howellov sistem je bolj zapleten za organizacijo, vendar zagotavlja večjo rotacijo parov, kar je idealno za manjše turnirje (npr. do 8 miz).

Primerjava Mitchellovega in Howellovega sistema

SistemStalna NS in EWPremikanje parovPremikanje bordovNajbolj uporaben za
MitchellDaSamo EW pariNS sedi, bordi nazajVeliki turnirji
HowellNeVsi pariBordi ločenoManjši turnirji

Če želiš, lahko pripravim razpored za Howellov sistem, kjer se vsi pari premikajo po turnirju. 😊

Edwin C. Howell je bil tisti, ki je prvi uvedel turnirski bridž s pravilnim rotacijskim sistemom, imenovanim Howellov sistem, vendar je John T. Mitchell razvil in populariziral Mitchellov sistem, ki je danes eden najpogosteje uporabljenih sistemov v turnirskem bridžu.

Kdo je bil John T. Mitchell?

John T. Mitchell je bil ameriški bridž igralec in organizator turnirjev, ki je v začetku 20. stoletja razvil Mitchellov sistem za turnirsko igranje bridža. Ta sistem omogoča, da lahko igra neomejeno število parov, ne da bi bila potrebna kompleksna ročna organizacija iger.

Kaj je Mitchellov sistem?

  • V Mitchellovem sistemu so pari razdeljeni v dve skupini:
    • NS (North-South) pari vedno sedijo na istem mestu.
    • EW (East-West) pari se po vsakem krogu premaknejo na naslednjo mizo.
  • Bordi se premikajo v nasprotno smer od EW parov, kar zagotavlja, da vsak par igra proti različnim nasprotnikom in z različnimi razdelitvami kart.
  • Sistem omogoča enostavno organizacijo turnirja, saj je število miz fleksibilno in ne zahteva kompleksnih izmenjav, kot pri Howellovem sistemu.

Zakaj je Mitchellov sistem pomemben?

  • Omogoča velike turnirje brez zapletene logistike.
  • Vsak par igra proti vsakemu drugemu v svoji smeri.
  • Poštena primerjava rezultatov, saj se vsi pari v isti smeri primerjajo med seboj.

Mitchellov sistem se danes uporablja v skoraj vseh parskih turnirjih v bridžu, saj je enostaven za izvedbo in zagotavlja pošteno ocenjevanje rezultatov.

Scrambling 2NT

Najmanj 4 točke. – “Forsirajoča” dražba
To je umetna dražba. Gre za konvencijo “scrambling 2NT”. Običajno prikazuje šibko roko in partnerja prosi, da ponovi svoj najdaljši barvni niz s čim šibkejšo možno roko.

V tem kontekstu “s čim šibkejšo možno roko” pomeni, da partner naj ne dodaja dodatne moči ali agresivnosti pri svoji dražbi. Preprosto naj ponovi svoj najdaljši barvni niz, tudi če ima minimalno število točk.

Gre za situacijo, ko igralec, ki uporablja konvencijo scrambling 2NT, želi svojemu partnerju sporočiti, da nima močne roke in da bi rad našel boljšo barvno kombinacijo za igranje, ne da bi dražba šla previsoko. Partner se zato ne trudi iskati višjih pogodb, ampak zgolj izbere svojo najdaljšo barvo in jo ponovi.

Izračun Matchpoints na bridž turnirju (parsko tekmovanje)

Pri parskem tekmovanju se delijo Matchpoints (MP). Pari se primerjajo po smeri: NS in EW. Od števila parov je odvisno, koliko MP se deli na posamezni mizi. Npr. če imamo 14 parov (7 miz), je maksimalen MP 12 (2 x 6). Kajti par ne more igrati sam proti sebi, lahko igra samo z nasprotniki.

V tem primeru, če par na NS naredi 12 MP, njegov nasprotnik EW dobi 0 MP. Ali obratno, če par na EW dobi 12 MP, njegov nasprotnik na NS dobi 0 MP.

Če mi igramo s parom, ki je dosegel najvišji rezultat (Score) na NS npr. 450, bomo mi dobili 0 MP. On pa 12 MP. Ravno tako velja za EW smer. Če bomo igrali s parom, ki bo imel najvišji rezultat na EW (-50), bo on dobil 12 MP, mi pa 0 MP. Še največ MP točk dobimo, če igramo s parom, ki doseže povprečen rezultat, npr. Score 140. On bo dobil 8 MP, mi pa 4 MP.

Zaključimo lahko, da moramo narediti čim višji rezultat (ang. Score) v primerjavi z drugimi pari, bodisi na NS ali EW. Npr. v spodnji tabeli bi morali narediti na NS 450 rezultat (najvišji rezultat). Na EW pa rezultat -50 (najvišji rezultat). Več si preberite na povezavi, če kliknete tukaj.

Ekipno tekmovanje na tekmovanjih v živo & igranje za IMP točke na Funbridge.com (Challenge a player)

Imamo ekipno tekmovanje, kjer igra določena ekipa, ki jo sestavljajo 4 igralci proti drugi ekipi. Para določene ekipe sedita za 2 mizama, pri čemer sedita na različnih smereh. En par ekipe npr. na NS. Drugi par pa na EW. Ko se dosežejo točke (ang. Score) na obeh mizah, se izračunajo IMP točke. Iz njih pa VP (Victory points).

V aplikaciji Funbridge, možnosti Challenge a player, pa igrata 2 fizični osebi za 2 mizama. Ostale prostore zapolnjujejo roboti.

Tu pa se primerjajo točke nasprotnikov, ki sedita v isti smeri NS. Določijo se IMP točke. Na koncu se določi rezultat v smislu moje IMP točke proti tvojim IMP točkam. Glede na spodnjo sliko je jcerni naredil 16 IMP točk, nasprotnik pa 6 IMP točk. V rezultatu se štejejo samo pozitivne IMP točke. Če jaz dobim pozitivne IMP točke, nasprotnik dobi negativne IMP točke. Več si preberite na povezavi tukaj.

Scrambling 2NT

Besedilo na sliki opisuje umetno dražbo v bridžu, znano kot “Scrambling 2NT” konvencija.

Pomen:

  • Najmanj 4 točke – dražba 2NT ne pomeni močne roke, temveč je lahko zelo šibka.
  • Forcing bid – pomeni, da partner ne sme pasirati, temveč mora odgovoriti.
  • Scrambling 2NT – uporablja se v situacijah, kjer želimo najti boljše barvno ujemanje. Ne pomeni naravne moči brezbarvne dražbe (NT), ampak prosi partnerja, naj izbere svojo najdaljšo barvo.
  • Šibka roka – dražitelj nima dobrega lastnega barvnega fit-a, zato želi partnerja spodbuditi, da najde najboljšo možno barvo za skupno igro.

Kdaj se uporablja?

Uporablja se predvsem po tekmovalni dražbi, ko sta nasprotnika že vmešana v dražbo, in želimo s partnerjem najti ustrezno barvo brez močne roke.

TRIAL BIDS

1. Kdaj uporabljamo konvencije Trial Bids?
Običajno te konvencije (dogovore) uporabljamo, ko smo odprli 1 v majorju (M) in se nam partner odzove 2 v M.

2. Kaj nam pove zgornji odgovor?
Ta odgovor nam pove, da ima partner 3-kartno podporo in 6–9 FT.

3. Kaj lahko poskusimo igrati, če imamo srednje močno roko (15-17 FT) in če so izpolnjeni določeni pogoji (partner ima tisto, kar potrebujemo)?
Če imamo:
– srednje močno roko (15–17 FT),
– lahko poskusimo igrati manšo,
– če so izpolnjeni določeni pogoji oziroma
– če ima partner točno tisto, kar potrebujemo.

4. Kaj lahko dobimo s pomočjo Trial Bide?
Ogledali si bomo tako imenovane TRIAL BIDE, s pomočjo katerih lahko pridobimo potrebne informacije.

5. Katere 3 vrste trial govorov imamo?
Poznamo tri vrste trial govorov, in sicer :

6. Kaj lahko vprašamo partnerja s Help Suit Trial Bid?
1. Help Suit Trial  Bid – s tem govorom partnerja vprašamo, v kateri barvi nam lahko pomaga

7. Kaj partnerju pokažemo s Short Suit Trial Bid?
Short Suit Trial Bid – s tem govorom partnerju pokažemo:
– kratkost in
– preverimo, ali ima ravno tam večino svojih točk, s katerimi si ne bomo mogli kaj prida pomagati

8. Kaj vprašamo partnerja s Teump Suit Trial Bid?
Teump Suit Trial Bid – s tem govorom partnerja vprašamo  po honerjih  (A K Q) v adutu

    Help Suit Trial Bid

    9. Kaj partnerja sprašujemo s Help Suit Trial Bid?
    Help Suit Trial Bid  je govor, s katerim partnerja sprašujemo, v kateri barvi bi nam lahko pomagal pri napovedi manše.


    10. Koliko točk moramo imeti za Help Suit Trail?
    Help Suit Trial lahko uporabimo, ko imamo srednje močno roko, torej med 15 in 17 skupnimi točkami.

    11. Kako se bo odzval partner na Help Suit Trial Bid?
    Partner se bo odzval po naslednjih merilih:

    – če ima 6 ali 7 točk,
    –  ima lahko v barvi, ki jo prijavi kot pomoč, 
    – poleg visoke figure
    – največ en zgubitek

    – če ima 8 ali 9 točk,
    – lahko v barvi, ki jo prijavi kot pomoč, 
    – poleg visoke figure
    – največ dva zgubitka

    – za začetek predlagam, da začnete previdno uporabljati najprej Help Suit trial, ostala dva pa bomo podrobneje spoznali kasneje

    – t. i. trial bidi so pomembni pri krepitvi partnerskega odnosa, saj so uporabno in učinkovito orodje za sporazumevanje med partnerjema

    Bridge Points (BP) na Funbridge

    Na Funbridge lahko pridobite Bridge Points (BP) z udeležbo v posebnih turnirjih, imenovanih BP Circuit. Ti turnirji so označeni z različnimi koeficienti (npr. x1, x2, x5, x10, x25), ki določajo, koliko BP lahko osvojite. Višji koeficient pomeni večje število možnih BP, vendar so takšni turnirji redkejši. citeturn0search1

    Če ste Premium+ naročnik, imate dodatno prednost, saj se lahko udeležujete BP turnirjev brez dodatnih stroškov, torej brez porabe diamantov. citeturn0search6

    Začnite svojo pot z udeležbo v BP Circuit turnirjih in zbirajte BP za napredovanje skozi 60 nivojev in 15 naslovov, od Rookie do Grand Master. citeturn0search2

    Za več informacij o BP Circuit in prihajajočih turnirjih obiščite uradni Funbridge blog.