
Slika prikazuje analizo vrednosti določene roke v igri bridž. Gre za standardno oceno moči karte s pomočjo različnih metod točkovanja.
Podrobnosti ocene roke:
- Karte v roki:
- ♠ A 4
- ♥ Q 5 3
- ♦ 7 6 4 2
- ♣ Q 7 6 2
- Ocena roke:
- 8 H.C.P. (High Card Points) – število točk visoke karte:
- A = 4
- K = 3
- Q = 2
- J = 1
- Seštevek: A (4) + Q (2) + Q (2) = 8 HCP
- Length Points – dodatne točke za dolžino v določenih barvah (ni prikazano, verjetno 0).
- 1 Shortage Point – dodatne točke za pomanjkanje kart v določeni barvi (verjetno zaradi dvojne karte v ♠).
- Support Points – dodatne točke za podporo partnerjevi barvi (ni prikazano, a se običajno dodajajo pri podpori barvnemu fitu).
- 2 Controls – sistem za oceno moči kontrole v barvah:
- A = 2 točki
- K = 1 točka
- Tukaj: ♠A (2) = 2 kontrolni točki.
- 1 Quick Trick – hitra vzetka, ki ju lahko igralec takoj osvoji:
- A-K v isti barvi = 2
- A samostojno ali K-Q v isti barvi = 1
- Tukaj: ♠A = 1 Quick Trick.
- 9 Losers (izgubljene karte) – metoda ocenjevanja števila izgubljenih vzetkov v primeru fit-a s partnerjem:
- Vsaka manjka karta v barvi se šteje kot izgubljena (izračun temelji na določenih pravilih).
- Višje število pomeni slabšo roko.
- 8 H.C.P. (High Card Points) – število točk visoke karte:
Zaključek
Ta roka je relativno šibka, saj ima le 8 HCP, nekaj kontrolnih točk in veliko izgubljenih kart (9). Verjetno ni dobra za odpiranje, a bi lahko služila kot podporna roka v določeni pogodbi, če partner pokaže moč.
Metoda izgubljenih vzetkov (Loser Count) se uporablja predvsem v barvnih pogodbah, kjer ocenjujemo, koliko vzetkov bi lahko izgubili pri optimalnem igranju. To je koristno pri odločanju, ali je roka primerna za napadalno dražbo ali podporo partnerju.
Pravila za štetje izgubljenih vzetkov
Izgubljene vzetke ocenjujemo samo pri prvih treh kartah v vsaki barvi in jih štejemo na naslednji način:
- As, kralj ali dama štejejo kot “zajete” vzetke, če so v prvih treh kartah:
- A, K ali Q v prvih treh kartah ni izgubljen vzetek.
- Če manjka katera od teh kart, se šteje kot izgubljena.
- Izračun za vsako barvo posebej:
- Ena karta (singleton):
- A = 0 izgubljenih
- K ali Q = 1 izgubljen
- Ni slike = 1 izgubljen
- Dve karti (doubleton):
- A-K = 0 izgubljenih
- A-x ali K-Q = 1 izgubljen
- K-x ali Q-x = 2 izgubljena
- x-x = 2 izgubljena
- Tri karte (tripleton):
- A-K-Q = 0 izgubljenih
- A-K-x ali A-Q-x = 1 izgubljen
- A-x-x ali K-Q-x = 2 izgubljena
- K-x-x ali Q-x-x = 3 izgubljeni
- x-x-x = 3 izgubljeni
- Ena karta (singleton):
- Dlje od treh kart (4 ali več):
- Prve tri karte se ocenijo po zgornjih pravilih.
- Dodatne karte običajno ne povečajo števila izgubljenih vzetkov (ker jih lahko partner pokrije).
Primer: Izračun izgubljenih vzetkov
Vzemimo roko ♠ A 4, ♥ Q 5 3, ♦ 7 6 4 2, ♣ Q 7 6 2, ki je prikazana na sliki.
- ♠ A 4 (2 karti, ena slika):
- A = 0 izgubljenih
- 4 = izgubljena (ker manjka K)
- Izguba: 1
- ♥ Q 5 3 (3 karti, ena dama):
- Q = izgubljena (ker manjkata A in K)
- 5 = izgubljena
- 3 = izgubljena
- Izguba: 3
- ♦ 7 6 4 2 (4 karti, brez slik):
- Prve tri so izgubljene (ker ni A, K, Q)
- Izguba: 3
- ♣ Q 7 6 2 (4 karti, ena dama):
- Q = izgubljena (ker manjkata A in K)
- 7 = izgubljena
- 6 = izgubljena
- Izguba: 3
Skupno število izgubljenih vzetkov:
1 (♠) + 3 (♥) + 3 (♦) + 3 (♣) = 9 izgubljenih vzetkov
Uporaba pri dražbi
- Če roka ima 7 ali manj izgubljenih vzetkov, je močna in primerna za napadalno dražbo.
- Če ima 8–9 izgubljenih vzetkov, je solidna, a odvisna od partnerjeve podpore.
- Če ima 10 ali več izgubljenih vzetkov, je šibka in ni primerna za močne dražbe.
V tem primeru (9 izgubljenih vzetkov) je roka srednje šibka, kar pomeni, da je primerna za podporo, a ne za samostojno dražbo višjih pogodb.
To pravilo je še posebej uporabno pri ocenjevanju fit-a v barvi, saj se število izgubljenih vzetkov zmanjša, če ima partner dodatne visoke karte v naših barvah.