“Double dummy” v bridge-u in nekaterih drugih kartah zahteva rešitev problema, kjer vsak par igralcev v paru dobi informacije o obeh rokah v igri. Vsak igralec v paru simulira obe roki (tako svojo kot partnerjevo) in nato izbere najboljše poteze, ki bi jih par lahko naredil glede na vse možne kombinacije kart na mizi.
Ta pristop se uporablja v bridge-u, kjer se parom dodelijo rezultati za posamezno roko, pri čemer vsak igralec v paru poskuša igrati optimalno, ob predpostavki, da pozna vse karte v obeh rokah (tako svoje kot partnerjeve). To omogoča boljšo analizo možnih potez in strategij v igri. “Double dummy problem” torej zahteva razmišljanje o možnih rešitvah, ki temeljijo na popolnem poznavanju vseh kart v rokah v paru.
Izraz “Double Dummy” izhaja iz bridge kart, kjer “Dummy” označuje eno od rok, ki jo postavi na mizo odprto, potem ko je bila licitacija končana. Ta roka je vidna vsem igralcem in ni več v igri. Izraz “Double Dummy” se uporablja, ker pri reševanju tega problema vsak igralec simulira obe (tako svojo kot partnerjevo) roko, ki nista več v igri (torej obe “Dummy” roki), kar povzroči, da se problem rešuje “dvakrat” ali “dvojno”. Namen tega pristopa je prepoznati optimalne poteze ob predpostavki, da so znane vse karte v obeh rokah, kar lahko vodi do boljšega razumevanja optimalnih strategij in odločitev v igri.
Predsednik Bridge kluba Ljubljana Matija Šenk je članom poslal naslednji Double Dummy problem v prehodu iz leta 2023 v 2024: “Namesto še ene čestitke ob vstopu v 2024 pošiljam nekaj bolj dragocenega (upam) – double dummy problem, torej problem oziroma uganko, pri kateri vidimo vse karte in moramo rešiti zadano nalogo.
Spodnji problem prihaja iz knjige Hugha Darwena, ki sem jo za rojstni dan dobil od Gregorje Rusa. Darwen je poleg svojih zbral probleme petih zbirateljev. Spodnji problem me je navdušil, ker izhaja iz zbirke Ernesta Bergolta, ki je izdal zbirko problemov že leta 1906 (verjetno gre za probleme iz predhodnice bridža, whista), sam problem pa je sestavil W.H. Whitfeld. Gre samo za 6-kartno končnico in vendar bo potrebno kar nekaj spretnosti, da strete ta oreh.”
Ko se uporablja izraz “6-kartna končnica”, to običajno pomeni, da je v določeni barvi še vedno 6 kart, ki so še neodigrane in so še v rokah igralcev ali pa so še v igri.
Torej, na vrsti je South, pik je adut, N-S morata vzeti vseh 6 vzetkov. Vrstni red barv je naslednji: ♠, ♥, ♣ in ♦!
N: 76, J4, -, A3
E: -, T53, Q7, 6
S: -, AK6, T9, T
W: -, Q9, J6, J8
Rešitev: