Da se pri kontraktnem bridžu izogneš blokadam in pravilno upravljaš s prehodi med roko in mizo, je pomembno, da načrtuješ igro in skrbno spremljaš distribucijo kart v posameznih barvah. Tu je nekaj nasvetov, kako se izogniti blokadam in upravljati prehode:
1. Načrtuj vnaprej (preštej prehode)
Preden začneš igrati, si vzemi trenutek in razmisli o svojih prehodih. Preštej, koliko potencialnih prehodov imaš iz roke na mizo in obratno. To vključuje prehode s pomočjo adutov, višjih kart v drugih barvah ali uporabe vmesnih kart.
2. Skrbno spremljaj barve in vrednost kart
Med igro spremljaj, koliko kart imaš v posameznih barvah in kakšno moč imajo karte. Poskusi ohraniti višje karte za prehode v kasnejših fazah igre. Če si na primer v igri brez adutov, moraš paziti, da ne igraš prehitro vseh visokih kart v določeni barvi, saj ti lahko zmanjka prehodov.
3. Izogibaj se nepotrebnemu “blokiranju”
Blokada nastopi, ko se znajdeš v situaciji, kjer ne moreš izmenično igrati iz obeh rok, ker si na napačnem mestu. Da bi se temu izognil:
- Razigravaj barve previdno: Če imaš visoke karte v obeh rokah, začni igrati iz tiste roke, kjer imaš več potencialnih prehodov. Na primer, če imaš v roki kralja in na mizi asa, začni z igranjem iz roke, da ohraniš prehod na mizo.
- Poskrbi za vmesne karte: Če imaš v obeh rokah nekaj srednjih kart (kot npr. desetke ali devetke), jih lahko uporabiš kot prehode, če jih igraš previdno.
4. Aduti kot prehodi
Če igraš adutsko igro, so aduti ključni prehodi. Vendar moraš biti pozoren, da jih ne zapraviš prehitro. Lahko jih uporabiš za prehod med roko in mizo, ko jih potrebuješ za dostop do drugih barv.
5. Uporaba majhnih kart za prehod
Če imaš v določeni barvi v obeh rokah nekaj malih kart, lahko te kartice ohraniš za kasnejši prehod. Na primer, če imaš v roki drugo ali tretjo najvišjo karto in enako na mizi, igraj najprej eno od teh in ohrani prehod z drugo karto za poznejšo fazo igre.
6. Unblockanje visoke karte
Če imaš v določeni barvi visoke karte, jih moraš pravilno igrati, da ne blokiraš igre. Na primer, če imaš v roki kralja in na mizi damo ter devetko, poskrbi, da najprej igraš kralja, da omogočiš dami dostop v igro, ko bo to potrebno.
7. Uporaba dummyja
Dummy je ključni del igre in omogoča številne prehode. Poskusi ohraniti prehode v dummyju, če veš, da boš kasneje potreboval dostop do določene barve, ki jo želiš razigrati.
Z natančnim načrtovanjem in pazljivim igranjem kart se boš izognil blokadam in učinkovito izkoristil vse prehode.
Pravila na kratko, da se ne zablokiramo
1. Načrtuj prehode vnaprej.
2. Ne igraj prehitro visokih kart.
3. Ohrani ključne prehode (aduti, srednje karte).
4. Začni z roko, kjer imaš več prehodov.
5. Razigravaj iz obeh rok previdno.
6. Ne zapravi adutov za nepotrebne prehode.
7. Odkleni visoke karte pravočasno.
K točki 1.) Recimo, da igraš igro brez adutov in imaš v roki A♥, 7♥, 6♥ (as, sedmica, šestica src) ter na mizi K♥, Q♥, 5♥ (kralj, dama, petica src).
Že na začetku moraš načrtovati prehode. Če boš odigral A♥ prehitro, boš morda izgubil nadzor nad prehodi. Namesto tega najprej odigraj K♥ ali Q♥ iz mize, pri tem pa ohrani A♥ v roki kot varen prehod, da kasneje lažje prideš nazaj do mize ali roke.
S tem načrtovanjem ohraniš ključne prehode in preprečiš, da bi se blokiral v kasnejši fazi igre.
K točki 2.) Recimo, da imaš v roki A♠, 5♠, 4♠ (as, petica, štirica pik) in na mizi K♠, Q♠, 3♠ (kralj, dama, trojka pik).
Če bi takoj igral A♠ (asa) iz roke, bi se lahko blokiral, ker bi ostal le še s petico in štirico, ki sta prešibki za prehod na mizo. Namesto tega najprej igraj K♠ (kralja) iz mize, da ohraniš A♠ kot varen prehod kasneje, ko boš potreboval dostop do mize ali roke.
K točki 3.): Recimo, da igraš brez adutov in imaš v roki A♣, 4♣, 3♣ (as, štirica, trojka križ) ter na mizi K♣, Q♣, 2♣ (kralj, dama, dvojka križ).
Če takoj odigraš A♣ iz roke, lahko izgubiš prehod, ki ti omogoča dostop do mize kasneje. Namesto tega najprej odigraj K♣ iz mize in ohrani A♣ kot varen prehod iz roke, ko boš kasneje potreboval dostop do mize ali prehod med roko in mizo.
K točki 4.) Recimo, da imaš v roki A♥, K♥, 3♥ (as, kralj, trojka src) in na mizi Q♥, J♥, 2♥ (dama, fant, dvojka src).
V tem primeru imaš več prehodov v roki, saj lahko z asom in kraljem prehajaš iz roke na mizo, medtem ko na mizi ostane le dama in fant, ki jih lahko uporabiš le enkrat za prehod na roko.
Zato začni igrati iz roke z asom ali kraljem, da ohraniš mizo za kasnejši prehod.
K točki 5.) Recimo, da imaš v roki A♠, 9♠, 8♠ (as, devetka, osmica pik) in na mizi K♠, J♠, 4♠ (kralj, fant, štirica pik).
Če bi takoj odigral A♠ iz roke in nato K♠ iz mize, bi ti ostali samo nizki prehodi (devetka, osmica, štirica), kar lahko vodi do blokade. Namesto tega najprej odigraj K♠ iz mize, nato A♠ iz roke, pri tem pa ohrani srednje karte (npr. J♠) kot prehod v poznejših fazah igre.
Previdno izmenično igranje iz obeh rok ti omogoči nadzor nad prehodi.
K točki 6.) Recimo, da igraš adutsko igro s piki in imaš v roki A♠, K♠, 4♠ (as, kralj, četvorka pik) ter na mizi Q♠, J♠, 2♠ (dama, fant, dvojka pik). Aduti (pike) ti služijo kot prehod, vendar jih ne želiš zapravljati prehitro.
Če za prehod iz roke na mizo uporabiš aduta, na primer 4♠, ko bi lahko prešel z drugo barvo (npr. karo ali srce), izgubiš aduta, ki bi bil v kasnejši fazi igre bolj koristen za zmago v triku ali kontrolo nad igro. Namesto tega uporabi drugo barvo, ki ni ključna za zmago, in prihrani adute za situacije, ko jih boš nujno potreboval za prehod ali zmago v ključnih trikih.
K točki 7.) Recimo, da imaš v roki K♦, 10♦, 2♦ (kralj, desetka, dvojka karo) in na mizi A♦, Q♦, 3♦ (as, dama, trojka karo).
Če najprej odigraš A♦ iz mize, lahko kasneje zablokiraš Q♦ (damo) na mizi, ker ti bo kralj v roki ostal neizkoriščen. Da se izogneš blokadi, najprej odigraj K♦ iz roke in nato Q♦ iz mize. S tem pravočasno “odkleneš” visoke karte in omogočiš nemoten prehod med roko in mizo.